همچی

همچی
رکامپیوتر-تلفن همراه-ترفند 
نويسندگان
آخرين مطالب

 

 

مقدمه

معمولا هر جا برای کسی خط قرمزی مشخص شده باشد ،افراد تمایل بیشتری برای شکستن آن دارند .ازجمله این خطوط قرمز که در کشورهایی نظیر ایران بسیار پررنگ می نماید ، مسئله فیلترینگ است .از وقتی که بحث فیلترینگ در کشور جدی شد ، بلا فاصله راه فرار از دست فیلتر هم فراهم شد .اصولا در دنیای امروز امکان اینکه جلوی دسترسی انسان ها به اطلاعات را بگیریم تقریا غیر ممکن است .هر چه تجهیزات فیلترینگ قوی ، هوشمند و پیشرفته باشند ،بازهم در مقابل هوش بشری ناتوان و عاجزند .

توضیحات

 

حدود یک دهه است که از ورود اینترنت به ایران میگذرد. کاربران ایرانی در سالهای اولیه ورود این تکنولوژی به کشور ، اینترنت بدون سانسور را تجربه کردند. ولی دیری نپایید که ایران نیز به یکی از بزرگترین سانسور کنندگان اینترنت تبدیل شد. در حال حاضر ایران به همراه چین از بزرگترین سانسور کنندگان اینترنت به شمار میروند و این در حالی است که رشد اینترنت در ایران بسیار چشمگیر است و از یک میلیون کاربر در سال ۲۰۰۱ به پنج میلیون در سال ۲۰۰۵ رسیده است و بنابر پیش‌بینی شرکت مخابرات تا سال ۲۰۰۹ این تعداد به بیست و پنج میلیون نفر خواهد رسید. نرم افزاری که هم اکنون ایران برای سانسور استفاده میکند اسمارت فیلتر می باشد که محصول یک شرکت آمریکایی به نام سکیور کامپیوتینگ میباشد. اما شواهد نشان میدهد که ایران برای استفاده از آن  از شرکت سازنده مجوز نگرفته است.

 

سانسور اینترنت در ایران به شیوه‌های مختلف انجام میگیرد. برای آن دسته از سایتهایی که سرویس‌دهنده و گردانندگان آن در ایران هستند برخورد از طریق سیستم قضائی صورت میگیرد. ولی برای آن دسته از سایتهایی که مرکز کنترل آنها در خارج از ایران قرار دارد، برخورد به صورت سانسور و مسدود سازی سایت مورد نظر می‌باشد. موارد موردفیلتر توسط شورای عالی اطلاع رسانی تصویب و اعلام می شود.

یک کمیته سه نفره متشکل از نمایندگان صداوسیما، وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مأمور نظارت بر فعالیتهای اینترنتی است. این گروه با تهیه فهرست سایتهایی که باید مسدود شوند، تنها مرجع رسمی مسئول در این زمینه است. سایتهایی که عموما در ایران مورد سانسور قرار می گیرند عبارتند از: سایتهای خبری که مطالب و اخبار خود را بدون در نظر گرفتن ضوابط جمهوری اسلامی و به صورت تقریبا شفاف بیان میکنند. سایتهای وابسته به احزاب و نهادهای سیاسی مخالف جمهوری اسلامی. سایتهایی که به درج مطالب و عقاید خود به صورت آزادانه و ترجیحا بر ضد جمهوری اسلامی می پردازند و سایتهای سکسی.    

وقتی شما در ایران آدرس سایتی را که مورد سانسور قرار گرفته است را در مرورگر خود تایپ میکنید با پیامی مواجه میشوید مبنی بر اینکه سایت مورد نظر مسدود میباشد. حالا برای اینکه بتوان این فیلتر را دور زد ، نیاز است که از طریق یک واسطه و یا یک سرور دیگر که منبع آن در ایران نباشد این کار را کرد. این وظیفه وب پروکسی (فیلتر شکن) و پروکسی ها است. وب پروکسی ها سایتهایی هستند که توسط یک سرور طراحی و مدیریت میشوند. شما از طریق این سایت میتوانید به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کنید. خاصیتی که این سایتها برای صاحبانشان دارند این است که میتوانند از این طریق لینک های تبلیغاتی را برای کاربران نمایش دهند. پروکسی نیز به کامپیوتر هایی گفته میشود که به کاربران در سراسر جهان اجازه میدهند تا از طریق آن و به طور ناشناس به سایت مورد نظر خودشان وصل شوند و به وب گردی بپردازند. وقتی در ایران بخواهید وارد سایتی شوید ابتدا باید آن را از سرور مربوطه که در ایران است درخواست کنید. شرکت خدمات دهنده درخواست شما را بررسی میکند. اگر در لیست سیاه نباشد اجازه را صادر میکند و در غیر این صورت آن پیام معروف را برای کاربر میفرستد. اما با استفاده از پروکسیها میتوان از طریق یک واسطه به سایت مورد نظر رفت.

شما درخواست خود را برای این کامپیوتر میفرستید و از آن کامپیوتر که سانسور نمیکند درخواست میکنید. اما همه اینها نیز میتوانند خودشان مورد سانسور قرار گیرد. به همین دلیل کاربران مدام باید به پروکسی و وب پروکسی های جدید دسترسی داشته باشند.

دلیل ممنوعیت

بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند.

 

به گزارش برنا،شاید برای شما هم پیش آمده که دلیل ممنوعیت فیلتر شکن را ندانید و برایتان جای سوال داشته باشد که استفاده از آنها چرا جرم محسوب می شود و ممنوع است.

 

معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا در زمینه دلایل ممنوعیت استفاده از فیلترشكن‌ها گفت:بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند،

 

بلكه به همین وسیله با پورت‌های باز رایانه به اطلاعات دورن رایانه وی دسترسی پیدا كرده و امكان كپی برداری و یا دیدن اطلاعات داخلی كاربر برای سرورهای خارجی میسر می‌شود.

 

با توجه به اینكه مردم تنها به دلیل یک نیاز آنی و بدون بررسی عملكرد اینگونه نرم افزارها را بر روی رایانه نصب می‌كنند، ممكن است این نرم افزارها خود یک تروجان و یا کلیدخوان باشند و اطلاعات مربوطه به نام عبور و كاربردی افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند،

 

همچنین VPN ها اطلاعات را به صورت کد شده منتقل می‌كنند و فرمول دِکُد كردن آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد كه سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نكرده باشد.

 

استفاده از چنین روش‌هایی ممكن است خطرات بسیاری داشته باشد و كاربران اینترنت باید بدانند كه استفاده از چنین نرم افزارها و روش‌هایی،


مانند این است كه همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و كاری، آپلود كرده و در اختیار عموم قرار دهیم.

نام برخی از بهترین فیلتر شکن ها

از بهترین فیلترشکن ها میتوان به:

1.آلترا

2.پروکسی

3.تور بروزر

4.دویل ای

5.جاپ

6.وی پی ان

7.و...

 

عکس روش کار

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 21 بهمن 1385برچسب:, ] [ 1:56 ] [ امیر ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. قصد این وبلاگ تهیه مطالب مورد نیاز شما در رابطه با کامپیوتر,اینترنت,موبایل,رپ,ترانه,و...است. اگر نیاز به هرگونه نرم افزار و موزیک یا فیلم و عکس و...داشتید در قسمت نظرات قید کنید تا من آنرا پس از تهیه در وبلاگ آپلود نمایم. با تشکر
امکانات سایت

آی پی رایانه شما :

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 5535
تعداد مطالب : 37
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



<--شروع کد تغییر شکل موس -->

<-PollName->

<-PollItems->




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
تماس با ما